Урок з розвитку мовлення
Тема: «Подорож на залізничному потязі»
Мета: закріплювати уявлення дітей про різні види транспорту, їх призначення й особливості пересування;поглиблювати знання учнів про залізничний вид транспорту, правила поведінки на пероні; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати фразове мовлення; операції мислення (аналіз, синтез, порівняння); корегувати властивості сприйняття (цілісність, вибірковість) при виконанні завдань; розвивати довільну увагу (концентрацію, стійкість); розвивати кмітливість, спостережливість.
Хід уроку.
І. Вступна частина.
- Сьогодні відправимось у подорож. Але відома, що краще подорожувати з друзями. Скажіть мені кого з своїх друзів ви б взяли у подорож і чому?
Вправа «Кого візьму з собою подорожувати»
Кожна дитина, дивлячись на сусіда ліворуч, робить комплімент. Наприклад: «Я візьму з собою Оленку, тому що вона весела. Я візьму з собою Василька, тому що він усім допомагає» (творчий, старанний, гарно малює).
2. Мотивація.
- Діти, послухайте забавлянку.
Стукотить,
Торохтить по вулиці:
Хома їде на курочці,
Тимішка на кішці
По кривій доріжці.
— Куди, Хома, їдеш?
Куди поганяєш?
— Їду сіно косити.
— Навіщо тобі сіно?
— Корівок кормити.
— Навіщо тобі корівки?
— Молоко доїти.
— Навіщо тобі молоко?
— Діток годувати.
— Смішно, чи не так? А скажіть, чи можна покататись на курці чи на кішці? А чому?
— А на чому їздять люди?
— Назвіть, який транспорт ви знаєте?
(Демонструю зображення різних видів транспортних засобів — легкова і вантажна машина, велосипед, мотоцикл, автобус, тощо).
Як називається транспорт, на якому люди перевозять вантаж (вантажний)
А який ще буває буває транспорт ?( пасажирський транспорт) Кого він перевозить ? (він перевозить людей)
А як одним словом називаються засоби пересування людини і перевезення вантажів, які ви бачили на малюнках? (транспорт)
- А що таке транспорт? (транспорт – це засіб пересування людей та перевезення вантажів)
II. Основна частина.
1. Розвиток слухової уваги.
Вчитель включає звуки різних транспортів, діти відгадують.
Бесіда
Є різні види транспорту — одні літають у небі, інші — їздять по дорогах, треті — плавають по морях і океанах. Є навіть підземний транспорт — метро. Тож є наземний, підземний, повітряний, водний види транспорту.
— Навіщо транспорт потрібний людям?
Гра «На воді, у повітрі, на землі»
Учитель кидає дітям по черзі м’яч і називає вид транспорту. Той, хто піймав м’яч, повинен сказати, де цей транспорт використовують.
— Хто керує транспортом?
Гра «Назви професії»
Учитель показує картку з одним із видів транспорту, а діти відповідають, хто ним керує.
Літак (пілот, льотчик).
Автобус (водій).
Корабель (капітан).
Машина (водій).
Потяг (машиніст).
Тролейбус (водій).
Ракета (космонавт).
Гра «Вгадай за описом» (покажи картинки)
Це велика машина. У неї є два крила і хвіст. Літає в небі, як птах. (Літак.)
Ця машина потрібна для того, щоб перевозити вантажі. У неї є кабіна, кузов і колеса. (Вантажівка.)
Цей транспорт великий і красивий. Він пливе по воді та перевозить людей і вантажі. (Корабель.)
На цьому транспорті ми завжди їдемо в школу і на роботу. (Автобус, автомобіль
Цей транспорт їде по рейках. У нього багато вагонів. Він пихкає: «Чух-чух-чух». (Потяг.)
Саме цей транспорт повезе нас у сьогоднішню мандрівку
Хто з вас подорожував залізничним транспортом?
З ким і куди ви подорожували?
Погляньте на картинку, що на ній зображено?(потяг)
Що є у потяга ? (вагончики)
Скільки у нього вагончиків ? (багато)
Якої форми вагончики? (прямокутної)
Якої форми колеса у вагончиків ? (круглі)
По чому їде потяг ?(по рейках)
Чому ваша сім’я обрала саме потяг?
Що можна побачити, мандруючи потягом, і не можна, мандруючи літаком?
Подивиться на дошку. Назвіть предмети, які там забражені (словник).
Щоб відправитись у подорож, що треба зібрати.
Комментарии
Отправить комментарий