Урок з розвитку мовлення

Тема: «Подорож на залізничному потязі»

Мета: закріплювати уявлення дітей про різні види транспорту, їх призначення й особливості пересування;поглиблювати знання учнів про залізничний вид транспорту, правила поведінки на пероні;  збагачувати словниковий запас учнів; розвивати фразове мовлення; операції мислення (аналіз, синтез, порівняння); корегувати властивості сприйняття (цілісність, вибірковість) при виконанні завдань; розвивати довільну увагу (концентрацію, стійкість); розвивати кмітливість, спостережливість.

                                                      Хід уроку.

І. Вступна частина. 

- Сьогодні відправимось у подорож.  Але відома, що краще подорожувати з друзями. Скажіть мені кого з своїх друзів ви б взяли у подорож і чому?

Вправа «Кого візьму з собою подорожувати»

   Кожна дитина, дивлячись на сусіда ліворуч, робить комплімент. Наприклад: «Я візьму  з собою  Оленку, тому що вона весела. Я візьму з собою Василька, тому що він усім допомагає» (творчий, старанний, гарно малює).

2. Мотивація. 

- Діти, послухайте забавлянку.

 Стукотить,

Торохтить по вулиці: 

Хома їде на курочці,

 Тимішка на кішці 

По кривій доріжці.

—  Куди, Хома, їдеш? 

Куди поганяєш?

—  Їду сіно косити.

—  Навіщо тобі сіно?

—  Корівок кормити.

—  Навіщо тобі корівки?

—  Молоко доїти.

—  Навіщо тобі молоко?

—  Діток годувати.

—  Смішно, чи не так? А скажіть, чи можна покататись на курці чи на кішці? А чому? 

—  А на чому їздять люди?

—  Назвіть, який транспорт ви знаєте?

(Демонструю зображення різних видів транспортних засобів — легкова і вантажна машина, велосипед, мотоцикл, автобус,  тощо).

Як називається транспорт, на якому люди перевозять вантаж  (вантажний) 

А який ще буває буває транспорт ?(  пасажирський транспорт) Кого він перевозить ? (він перевозить людей)

 А як одним словом називаються засоби пересування людини і перевезення вантажів, які ви бачили на малюнках? (транспорт)

-   А що таке транспорт? (транспорт – це засіб пересування людей та            перевезення вантажів)

II. Основна частина.

1. Розвиток слухової уваги.

Вчитель включає звуки різних транспортів, діти відгадують. 

Бесіда 

Є різні види транспорту — одні літають у небі, інші — їздять по дорогах, треті — плавають по морях і океанах. Є навіть підземний транспорт — метро. Тож є наземний, підземний, повітряний, водний види транспорту.

— Навіщо транспорт потрібний людям?

 Гра «На воді, у повітрі, на землі»

Учитель кидає дітям по черзі м’яч і називає вид транспорту. Той, хто піймав м’яч, повинен сказати, де цей транспорт використовують.

— Хто керує транспортом?

 Гра «Назви професії»

Учитель показує картку з одним із видів транспорту, а діти відповідають, хто ним керує.

Літак (пілот, льотчик).

Автобус (водій).

Корабель (капітан).

Машина (водій).

Потяг (машиніст).

Тролейбус (водій).

Ракета (космонавт).

Гра «Вгадай за описом» (покажи картинки)

 Це велика машина. У неї є два крила і хвіст. Літає в небі, як птах. (Літак.)

 Ця машина потрібна для того, щоб перевозити вантажі. У неї є кабіна, кузов і колеса. (Вантажівка.)

Цей транспорт великий і красивий. Він пливе по воді та перевозить людей і вантажі. (Корабель.)

На цьому транспорті ми завжди їдемо в школу і на роботу. (Автобус, автомобіль

Цей транспорт їде по рейках. У нього багато вагонів. Він пихкає: «Чух-чух-чух». (Потяг.)

Саме цей транспорт повезе нас у сьогоднішню мандрівку


Хто з вас подорожував залізничним транспортом?

З ким і куди ви подорожували?

Погляньте на картинку, що на ній зображено?(потяг)

Що є у потяга ? (вагончики)

Скільки у нього вагончиків ? (багато)

Якої форми вагончики? (прямокутної)

Якої форми колеса у вагончиків ? (круглі)

По чому їде потяг ?(по рейках)

Чому ваша сім’я обрала саме потяг?

Що можна побачити, мандруючи потягом, і не можна, мандруючи літаком?

Подивиться на дошку. Назвіть предмети, які там забражені (словник).

Щоб відправитись у подорож, що треба зібрати.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Інтегрований урок з української мови

Година спілкування