Розвиток мовлення

 Конспект заняття з розвитку мовлення «Зимові розваги»    


Мета: Вчити дітей цілеспрямованому розглядання картини (цільове сприйняття, послідовне розглядання окремих самостійних епізодів, оцінка зображеного ) ; виховувати вміння складати логічний, емоційний і змістовну розповідь.

Завдання:

1. Узагальнювати поняття «Зимові розваги»;

2. розвивати мовленнєвий висловлювання;

3. Закріплення свистячих звуків з-З;

4. Формувати вміння розрізняти прикметник від іменника;

Обладнання:

Дошка.

М'яч для дидактичної гри «Ласкаве слово».

Демонстраційний матеріал - картинки із зображенням зимових розваг (діти, які катаються на санках, лижах, ковзанах; діти годують птахів; діти будують зимові споруди).

                                                        Хід заняття.

Орг. Момент: Діти встають перед стільчиками. Вихователь пропонує дітям пограти у дидактичну гру «Ласкаве слово». На стільчик сідає той, хто назве мені лакове слово. (Проводиться гра: сніг-сніжок, гірка - гірочка тощо).

Відгадування загадки (відповідь намалювати).

Подивіться – тітка біла

Казанок якийсь наділа,

І з мітлою в зимню пору

Опинилась серед двору. (Снігова баба)

 Гра «Підбери ознаку»

Сніг (який?) -  

Снігова баба (яка?) – 

Лижі (які?) –

Гра «Скажи лагідно»

Сніг - Хуртовина –

Ковзани - Санчата -

 Гра «один – багато»

     Сніжинка - Кулька – 

     Снігова баба – 

 Гра «Що переплутав художник?»

Вчитель: сьогодні ми з вами поговоримо про зимові розваги, а спочатку давайте пригадаємо.

Бесіда

Дати відповідь на запитання.

- Яка зараз пора року?

- Який одяг одягають взимку?

- Як діти взимку розважаються?

- На чому можна кататися взимку?

- Що можна зліпити із сніжних куль?

- Що можна робити із снігом, а що ні?

Вчитель: Пропонує дітям вимовити чистомовки. Для закріплення свистячих звуків З-С.

ОЗИ-ОЗИ-ОЗИ - за вікном морози.

ЗИ-ЗИ-ЗИ - саночки вези.

ОЗА-ОЗА-ОЗА - на вікні крижана троянда.

ОЗЕ-ОЗЕ-ОЗЕ-озябнешь на морозі.

ІСКО-ІСКО-ІСКО - взимку сонце низько.

АСКА-АСКА-АСКА - навколо зі снігу казка.

ІСТО-ІСТО-ІСТО - сніг все сховав чисто.

Фізкультхвилинка

Гра «Сніжки»

Вчитель: Зима - чудова пора року, чи не правда? Діти не хочуть йти з прогулянки додому, тому що на вулиці цікаво.

Вчитель: Розкажіть будь ласка, чим цікавим можна займатися на вулиці взимку? (відповіді дітей: можна кататися на лижах і ковзанах, грати в хокей, будувати фортеці зі снігу).

Вчитель демонструє серію сюжетних картин на тему: «Зимові розваги».

Вчитель:

1. Хто зображений на малюнку? Чим вони зайняті?

2. Ніж хлопці годують птахів?

3. Які птахи прилетіли до годівниці?

4. А чим зайняті інші хлопці?

5. Хто катається на санках? Де вони катаються?

6. Хто катається на лижах? Де вони катаються?

7. Чим зайняті інші хлопці?

8. Який настрій у дітей під час прогулянки?

9. Як ви гадаєте, чим завершиться прогулянка у хлопців? 

Рухлива гра: «Зимонька-зима».

Зимонька, зимонька, зимушка зима,

Дарує нам снігові диво терема,

Ну а Дідусь Мороз прикотив подарунків воз,

Морози тріскучі

Снігу - сипкі

Вітри - морозні

Завірюхи - дружні.

Діти сідають на свої місця.

Вчитель: А тепер я покажу Вам, як складати розповідь по серії сюжетних картинок. Ви уважно послухаєте і теж спробуєте скласти розповідь самі.

Одного разу в зимовий день діти вийшли на прогулянку. Настрій у дітей був радісний. Всім знайшлося заняття по душі. Маша, Саша і Петя почали годувати птахів ягодами горобини, хлібними крихтами і насінням. До годівниці прилетіли синички, снігурі й горобці.

Таня і Ваня каталися на санчатах з гірки. А хлопчика Микита і Максим каталися на лижах по лижні. Інші хлопці ліпили сніговика. Світлана прикріпила сніговикові мітлу, а Кирило надів йому на голову відро. Шкода, що взимку не можна довго гуляти .

Вчитель: А тепер ви діти спробуйте розповісти мені свою розповідь. (Вчитель слухає розповідь 4 -5 дітей, допомагає, якщо виникають труднощі, домагається повної та розгорнутої відповіді, стежить за грамотною побудовою речень).

Підсумок заняття:

Вчитель дітям: Про що ми з вами сьогодні говорили на занятті?

 Що нового ви дізналися сьогодні?

 Що вам сподобалося найбільше?

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Інтегрований урок з української мови

Година спілкування