Розвиток мовлення
Конспект заняття з розвитку мовлення «Зимові розваги»
Мета: Вчити дітей цілеспрямованому розглядання картини (цільове сприйняття, послідовне розглядання окремих самостійних епізодів, оцінка зображеного ) ; виховувати вміння складати логічний, емоційний і змістовну розповідь.
Завдання:
1. Узагальнювати поняття «Зимові розваги»;
2. розвивати мовленнєвий висловлювання;
3. Закріплення свистячих звуків з-З;
4. Формувати вміння розрізняти прикметник від іменника;
Обладнання:
Дошка.
М'яч для дидактичної гри «Ласкаве слово».
Демонстраційний матеріал - картинки із зображенням зимових розваг (діти, які катаються на санках, лижах, ковзанах; діти годують птахів; діти будують зимові споруди).
Хід заняття.
Орг. Момент: Діти встають перед стільчиками. Вихователь пропонує дітям пограти у дидактичну гру «Ласкаве слово». На стільчик сідає той, хто назве мені лакове слово. (Проводиться гра: сніг-сніжок, гірка - гірочка тощо).
Відгадування загадки (відповідь намалювати).
Подивіться – тітка біла
Казанок якийсь наділа,
І з мітлою в зимню пору
Опинилась серед двору. (Снігова баба)
Гра «Підбери ознаку»
Сніг (який?) -
Снігова баба (яка?) –
Лижі (які?) –
Гра «Скажи лагідно»
Сніг - Хуртовина –
Ковзани - Санчата -
Гра «один – багато»
Сніжинка - Кулька –
Снігова баба –
Гра «Що переплутав художник?»
Вчитель: сьогодні ми з вами поговоримо про зимові розваги, а спочатку давайте пригадаємо.
Бесіда
Дати відповідь на запитання.
- Яка зараз пора року?
- Який одяг одягають взимку?
- Як діти взимку розважаються?
- На чому можна кататися взимку?
- Що можна зліпити із сніжних куль?
- Що можна робити із снігом, а що ні?
Вчитель: Пропонує дітям вимовити чистомовки. Для закріплення свистячих звуків З-С.
ОЗИ-ОЗИ-ОЗИ - за вікном морози.
ЗИ-ЗИ-ЗИ - саночки вези.
ОЗА-ОЗА-ОЗА - на вікні крижана троянда.
ОЗЕ-ОЗЕ-ОЗЕ-озябнешь на морозі.
ІСКО-ІСКО-ІСКО - взимку сонце низько.
АСКА-АСКА-АСКА - навколо зі снігу казка.
ІСТО-ІСТО-ІСТО - сніг все сховав чисто.
Фізкультхвилинка
Гра «Сніжки»
Вчитель: Зима - чудова пора року, чи не правда? Діти не хочуть йти з прогулянки додому, тому що на вулиці цікаво.
Вчитель: Розкажіть будь ласка, чим цікавим можна займатися на вулиці взимку? (відповіді дітей: можна кататися на лижах і ковзанах, грати в хокей, будувати фортеці зі снігу).
Вчитель демонструє серію сюжетних картин на тему: «Зимові розваги».
Вчитель:
1. Хто зображений на малюнку? Чим вони зайняті?
2. Ніж хлопці годують птахів?
3. Які птахи прилетіли до годівниці?
4. А чим зайняті інші хлопці?
5. Хто катається на санках? Де вони катаються?
6. Хто катається на лижах? Де вони катаються?
7. Чим зайняті інші хлопці?
8. Який настрій у дітей під час прогулянки?
9. Як ви гадаєте, чим завершиться прогулянка у хлопців?
Рухлива гра: «Зимонька-зима».
Зимонька, зимонька, зимушка зима,
Дарує нам снігові диво терема,
Ну а Дідусь Мороз прикотив подарунків воз,
Морози тріскучі
Снігу - сипкі
Вітри - морозні
Завірюхи - дружні.
Діти сідають на свої місця.
Вчитель: А тепер я покажу Вам, як складати розповідь по серії сюжетних картинок. Ви уважно послухаєте і теж спробуєте скласти розповідь самі.
Одного разу в зимовий день діти вийшли на прогулянку. Настрій у дітей був радісний. Всім знайшлося заняття по душі. Маша, Саша і Петя почали годувати птахів ягодами горобини, хлібними крихтами і насінням. До годівниці прилетіли синички, снігурі й горобці.
Таня і Ваня каталися на санчатах з гірки. А хлопчика Микита і Максим каталися на лижах по лижні. Інші хлопці ліпили сніговика. Світлана прикріпила сніговикові мітлу, а Кирило надів йому на голову відро. Шкода, що взимку не можна довго гуляти .
Вчитель: А тепер ви діти спробуйте розповісти мені свою розповідь. (Вчитель слухає розповідь 4 -5 дітей, допомагає, якщо виникають труднощі, домагається повної та розгорнутої відповіді, стежить за грамотною побудовою речень).
Підсумок заняття:
Вчитель дітям: Про що ми з вами сьогодні говорили на занятті?
Що нового ви дізналися сьогодні?
Що вам сподобалося найбільше?
Комментарии
Отправить комментарий