Тема: Закриття проекту «Світ живої природи. Що необхідно організмам для життя?»

Мета: Продовжувати формувати в учнів уявлення про умови необхідні для життя рослин; розвивати спостережливість і кмітливість, вміння робити висновки і доводити свою думку розширити та уточнити уявлення дітей про овочі та фрукти, де вони ростуть (фрукти в садах на деревах, овочі на городі, в полі); формувати знання про те, як люди їх вживають, яку приносять користь;  розвивати уважність, спостережливість; виховувати допитливість

                                  Хід уроку


Психогімнастика «Я — дерево»

— Я — дерево. Я росту в лісі. Навколо мене багато друзів, таких дерев, як я. Мої ноги — це міцне коріння. Моє тіло — тоненький стовбурець, мої руки — то гілочки. Вони тягнуться до ясного неба, відчувають теплі сонячні промінчики, вбирають тепло, що розливається по всьому тілу. Я — дерево. Вітерець грається моїми листочками, гойдає мої гілочки. Мені приємно, добре, я дарую свій гарний настрій усім навколо.

Бесіда

- Діти, давайте пригадаємо, яка зараз пора року? (Осінь) – 

- Чому ви думаєте, що зараз осінь, а не літо? ( бо холодно, сонечко не гріє, йдуть дощі, опадає листячко з дерев). 

 Дидактична вправа «Осінь яка?» 

  - Діти, скажіть мені, будь ласка, якщо надворі холодно, то   осінь яка? (осінь холодна).

 Якщо надворі йде дощ, тоді осінь яка? (осінь дощова). 

Коли опадають золоті листочки, тоді осінь яка? (золота). 

— Відгадайте загадку.

Що воно таке?

Дихає, росте,

Живиться, розмножується,

А ходити — не ходить. (Рослина.)


 Оголошення теми уроку

Сьогодні у нас підсумковий урок, адже ви всі старанно готувалися до нього : залучали на допомогу батьків, використовували додаткову літературу, проводили досліди.

Посміхніться один одному, щоб нам було приємно працювати.

 Виготовлення освітнього продукту.

Групи 1, 2, 3 – вирощували рослину, заповнювали таблицю з даними про висоту пагонів, схематично зображують рослини з останнім показником висоти.

Група 4 – готує цікаву інформацію про цибулю, схематично виражає на малюнках.

 Оформлення результатів дослідження.

2.Презентація.

3.Вступна бесіда:

Наш клас проводив дослід. Ми спостерігали, як проростала цибуля за різних умов.

- Кожна група бачила лише свою цибулину, і не бачила цибулин інших груп. Як ви гадаєте чи однакові вони виросли? Чим відрізняються?

Завдання для групи №1. Переконайте, що для життя рослинам необхідне світло. Одну рослину ми поставимо на підвіконні, другу – в шафу, третю – в коробку з отворами. Завдання для групи 


№2. Переконайте, що для життя рослинам необхідне тепло. 

Необхідність тепла для росту рослин. 

Матеріал: дві однакові гілочки вишні (або іншого дерева), дві вази з водою. 

Умови: місяці лютий, березень. 

Хід досліду: Поставити одну вазу з гілочкою в кімнаті, другу – в прохолодному місці (між рамами). Спостерігати за змінами, порівнюючи стан гілочок, порівнювати зі станом дерев на подвір’ї.

Завдання для групи №3. Переконайте, що для життя рослинам необхідне повітря. Наведіть приклади.

Завдання для групи №4. Переконайте, що для життя рослинам необхідна вода. 

Матеріал: дві прозорі банки (з водою та без води), дві однакові цибулини. 

Хід досліду: Довготривале спостереження за змінами, що відбуваються з цибулинами у банках. 

Висновок: для росту рослин необхідна вода.


Завдання для групи №5.  Переконайте, що для життя рослинам необхідні поживні речовини. 

Одну цибулину ми помістимо в контейнер з грунтом, іншу з піском.

На протязі 2 тижні в ми  спостерігали та вимірювати довжину пагонів. Все це ми  записували в щоденники спостережень.

4 група – шукатиме цікаву і корисну інформацію про цибулю.

Відповіді дітей.

Група 1: наша рослина за 10 днів виросла на 26 см.

Група 2: наша рослина за 10 днів виросла на 15 см.

Група 3: наша рослина за 10 днів виросла на 7 см.

Висновок:

- То як сонце впливає на ріст рослин?

- Як впливає волога?

- як впливає тепло?

- як впливає родючість грунту?

А тепер надамо слово представникам 4- ї групи – заслухаємо цікаву інформацію про цибулю.

Виступи дітей:

1.Щоденне споживання 80-100 гр. зелених пагонів цибулі або цибулин задовольняє добову потребу людини у вітаміні С. У дикому вигляді цибулеві

ростуть по всьому світу. Їх немає лише в Австралії.

2. Найближчі родичі цибулі – часник і черемша. Давні Єгиптяни вважали цибулю та часник священними рослинами. Їх приносили в жертву богам.

3. Цибуля має здатність вбивати хвороботворні бактерії. Тому її не тільки вживають у їжу, а й використовують як ліки. Італійський письменник Джанні Родарі зробив Цибулину головним героєм своєї казки.

- В овочах та інших корисних продуктах міститься велика кількість вітамінів, і кожен вітамін має своє ім'я і велике значення для організму.

 - вітамін А дуже важливий для зору;

- вітамін В допомагає хорошій роботі серця;

 - вітамін Д робить наші руки і ноги міцними;

- вітамін С зміцнює весь організм, робить людину більш здоровим.  (Вчитель вивішує малюнки).

Оцінювання загального проекту.

- Чи задоволені ви своєю роботою? 

Висновки.

Учні на практиці ознайомилися з умовами, необхідними для життя рослин, дослідили роль сонця, води, повітря у проростанні рослин.

Вони не отримали готові знання, а засвоїли матеріал, спираючись на власний досвід.

Фізкультхвилинка (на вибір учителя)

Доповідь учнів групи «Журналісти»

Про цибулю створено багато загадок, казок.

Ми ознайомимо вас з однією. 

Василь Сухомлинський. ХРИЗАНТЕМА Й ЦИБУЛИНА

Недалеко від хати росла Хризантема. На спаді літа вона зацвіла ніжним рожевим цвітом і милувалася своєю красою. Її квіти шепотіли: "Які ми гарні..."

А поруч із Хризантемою росла Цибулина. Ну, звичайнісінька цибуля. На спаді літа Цибулина доспіла, зелене пір'я зів'яло, й від неї відгонило гострим духом. Хризантема морщила носа й казала:

— Як неприємно від тебе тхне! Дивуюся, навіщо люди таке й сіють. Мабуть, щоб відлякувати бліх.

Цибулина мовчала. Проти Хризантеми вона відчувала себе простачкою.

Та ось із хати вийшла жінка й іде прямо до Хризантеми. Ця затамувала й дух. Певно, що жінка зараз скаже: "Які гарні квіти в Хризантеми!" Жінка справді підійшла до Хризантеми й сказала:

— Які гарні квіти!..

Хризантема аж танула од утіхи. Потім жінка нахилилася, вирвала Цибулину, роздивилася й вигукнула:

—  Яка гарна Цибулина!

Хризантема нічого не могла збагнути. Вона собі думала: "Невже й Цибулина може бути гарною?"

Як ми з вами вжи з ясували, рослини не можуть існувати без повітря, сонця, води. А чи може людина існувати без рослин?

— Ні. Тому що, рослини мають величезне значення в житті людини.

Колись давно англійський учений Прістлі провів такий дослід: на вікні, добре освітленому сонцем, накрив скляним ковпаком мишу. Через кілька годин миша померла. А під другий ковпак він помістив гілочку м’яти. Під цим ковпаком миша жила. Учений зробив справжнє відкриття. Своїм дослідом учений довів, що рослини очищають повітря.

— Як ви вважаєте, скільки рослин на Землі? (Рослин на Землі дуже багато, Науковці вирішили їх згрупувати.

· Гра «Відправ рослину “додому”»

На дошці прикріплено картки зі словами: ліс, поле, город, квітник, кімната, водойма. Діти обирають картку із зображенням рослини та відправляють її «додому», прикріплюючи до потрібного напису.

· Гра «Ми — дослідники»

Учні досліджують, чи є у класі предмети, виготовлені з рослин.

· Робота в парах. Гра «Павутинка»

Завдання: упізнати рослини; з’ясувати, що з них виготовляє людина.

Підсумки уроку.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Інтегрований урок з української мови

Година спілкування