Тема: Закриття проекту «Світ живої природи. Що необхідно організмам для життя?»
Мета: Продовжувати формувати в учнів уявлення про умови необхідні для життя рослин; розвивати спостережливість і кмітливість, вміння робити висновки і доводити свою думку розширити та уточнити уявлення дітей про овочі та фрукти, де вони ростуть (фрукти в садах на деревах, овочі на городі, в полі); формувати знання про те, як люди їх вживають, яку приносять користь; розвивати уважність, спостережливість; виховувати допитливість
Хід уроку
Психогімнастика «Я — дерево»
— Я — дерево. Я росту в лісі. Навколо мене багато друзів, таких дерев, як я. Мої ноги — це міцне коріння. Моє тіло — тоненький стовбурець, мої руки — то гілочки. Вони тягнуться до ясного неба, відчувають теплі сонячні промінчики, вбирають тепло, що розливається по всьому тілу. Я — дерево. Вітерець грається моїми листочками, гойдає мої гілочки. Мені приємно, добре, я дарую свій гарний настрій усім навколо.
Бесіда
- Діти, давайте пригадаємо, яка зараз пора року? (Осінь) –
- Чому ви думаєте, що зараз осінь, а не літо? ( бо холодно, сонечко не гріє, йдуть дощі, опадає листячко з дерев).
Дидактична вправа «Осінь яка?»
- Діти, скажіть мені, будь ласка, якщо надворі холодно, то осінь яка? (осінь холодна).
Якщо надворі йде дощ, тоді осінь яка? (осінь дощова).
Коли опадають золоті листочки, тоді осінь яка? (золота).
— Відгадайте загадку.
Що воно таке?
Дихає, росте,
Живиться, розмножується,
А ходити — не ходить. (Рослина.)
Оголошення теми уроку
Сьогодні у нас підсумковий урок, адже ви всі старанно готувалися до нього : залучали на допомогу батьків, використовували додаткову літературу, проводили досліди.
Посміхніться один одному, щоб нам було приємно працювати.
Виготовлення освітнього продукту.
Групи 1, 2, 3 – вирощували рослину, заповнювали таблицю з даними про висоту пагонів, схематично зображують рослини з останнім показником висоти.
Група 4 – готує цікаву інформацію про цибулю, схематично виражає на малюнках.
Оформлення результатів дослідження.
2.Презентація.
3.Вступна бесіда:
Наш клас проводив дослід. Ми спостерігали, як проростала цибуля за різних умов.
- Кожна група бачила лише свою цибулину, і не бачила цибулин інших груп. Як ви гадаєте чи однакові вони виросли? Чим відрізняються?
Завдання для групи №1. Переконайте, що для життя рослинам необхідне світло. Одну рослину ми поставимо на підвіконні, другу – в шафу, третю – в коробку з отворами. Завдання для групи
№2. Переконайте, що для життя рослинам необхідне тепло.
Необхідність тепла для росту рослин.
Матеріал: дві однакові гілочки вишні (або іншого дерева), дві вази з водою.
Умови: місяці лютий, березень.
Хід досліду: Поставити одну вазу з гілочкою в кімнаті, другу – в прохолодному місці (між рамами). Спостерігати за змінами, порівнюючи стан гілочок, порівнювати зі станом дерев на подвір’ї.
Завдання для групи №3. Переконайте, що для життя рослинам необхідне повітря. Наведіть приклади.
Завдання для групи №4. Переконайте, що для життя рослинам необхідна вода.
Матеріал: дві прозорі банки (з водою та без води), дві однакові цибулини.
Хід досліду: Довготривале спостереження за змінами, що відбуваються з цибулинами у банках.
Висновок: для росту рослин необхідна вода.
Завдання для групи №5. Переконайте, що для життя рослинам необхідні поживні речовини.
Одну цибулину ми помістимо в контейнер з грунтом, іншу з піском.
На протязі 2 тижні в ми спостерігали та вимірювати довжину пагонів. Все це ми записували в щоденники спостережень.
4 група – шукатиме цікаву і корисну інформацію про цибулю.
Відповіді дітей.
Група 1: наша рослина за 10 днів виросла на 26 см.
Група 2: наша рослина за 10 днів виросла на 15 см.
Група 3: наша рослина за 10 днів виросла на 7 см.
Висновок:
- То як сонце впливає на ріст рослин?
- Як впливає волога?
- як впливає тепло?
- як впливає родючість грунту?
А тепер надамо слово представникам 4- ї групи – заслухаємо цікаву інформацію про цибулю.
Виступи дітей:
1.Щоденне споживання 80-100 гр. зелених пагонів цибулі або цибулин задовольняє добову потребу людини у вітаміні С. У дикому вигляді цибулеві
ростуть по всьому світу. Їх немає лише в Австралії.
2. Найближчі родичі цибулі – часник і черемша. Давні Єгиптяни вважали цибулю та часник священними рослинами. Їх приносили в жертву богам.
3. Цибуля має здатність вбивати хвороботворні бактерії. Тому її не тільки вживають у їжу, а й використовують як ліки. Італійський письменник Джанні Родарі зробив Цибулину головним героєм своєї казки.
- В овочах та інших корисних продуктах міститься велика кількість вітамінів, і кожен вітамін має своє ім'я і велике значення для організму.
- вітамін А дуже важливий для зору;
- вітамін В допомагає хорошій роботі серця;
- вітамін Д робить наші руки і ноги міцними;
- вітамін С зміцнює весь організм, робить людину більш здоровим. (Вчитель вивішує малюнки).
Оцінювання загального проекту.
- Чи задоволені ви своєю роботою?
Висновки.
Учні на практиці ознайомилися з умовами, необхідними для життя рослин, дослідили роль сонця, води, повітря у проростанні рослин.
Вони не отримали готові знання, а засвоїли матеріал, спираючись на власний досвід.
Фізкультхвилинка (на вибір учителя)
Доповідь учнів групи «Журналісти»
Про цибулю створено багато загадок, казок.
Ми ознайомимо вас з однією.
Василь Сухомлинський. ХРИЗАНТЕМА Й ЦИБУЛИНА
Недалеко від хати росла Хризантема. На спаді літа вона зацвіла ніжним рожевим цвітом і милувалася своєю красою. Її квіти шепотіли: "Які ми гарні..."
А поруч із Хризантемою росла Цибулина. Ну, звичайнісінька цибуля. На спаді літа Цибулина доспіла, зелене пір'я зів'яло, й від неї відгонило гострим духом. Хризантема морщила носа й казала:
— Як неприємно від тебе тхне! Дивуюся, навіщо люди таке й сіють. Мабуть, щоб відлякувати бліх.
Цибулина мовчала. Проти Хризантеми вона відчувала себе простачкою.
Та ось із хати вийшла жінка й іде прямо до Хризантеми. Ця затамувала й дух. Певно, що жінка зараз скаже: "Які гарні квіти в Хризантеми!" Жінка справді підійшла до Хризантеми й сказала:
— Які гарні квіти!..
Хризантема аж танула од утіхи. Потім жінка нахилилася, вирвала Цибулину, роздивилася й вигукнула:
— Яка гарна Цибулина!
Хризантема нічого не могла збагнути. Вона собі думала: "Невже й Цибулина може бути гарною?"
Як ми з вами вжи з ясували, рослини не можуть існувати без повітря, сонця, води. А чи може людина існувати без рослин?
— Ні. Тому що, рослини мають величезне значення в житті людини.
Колись давно англійський учений Прістлі провів такий дослід: на вікні, добре освітленому сонцем, накрив скляним ковпаком мишу. Через кілька годин миша померла. А під другий ковпак він помістив гілочку м’яти. Під цим ковпаком миша жила. Учений зробив справжнє відкриття. Своїм дослідом учений довів, що рослини очищають повітря.
— Як ви вважаєте, скільки рослин на Землі? (Рослин на Землі дуже багато, Науковці вирішили їх згрупувати.
· Гра «Відправ рослину “додому”»
На дошці прикріплено картки зі словами: ліс, поле, город, квітник, кімната, водойма. Діти обирають картку із зображенням рослини та відправляють її «додому», прикріплюючи до потрібного напису.
· Гра «Ми — дослідники»
Учні досліджують, чи є у класі предмети, виготовлені з рослин.
· Робота в парах. Гра «Павутинка»
Завдання: упізнати рослини; з’ясувати, що з них виготовляє людина.
Підсумки уроку.
Комментарии
Отправить комментарий