Урок  з  Я досліджую світ 4 клас.

Тема. Обертання Землі навколо осі. Доба 

Мета:  Ознайомити  учнів  з  причиною  зміни  дня  і ночі  на  Землі,  вчити  встановлювати  причинно-наслідкові  зв'язки  у  природі  на  основі власних  спостережень,  допомогти  з'ясувати  послідовність  подій  протягом  доби, формувати  потребу  у  пізнанні  природи;  розвивати  увагу,  пам'ять,  логічне  мислення, кмітливість; виховувати прагнення дізнаватися більше про природу Землі.  

Обладнання:  предметні картки,  ліхтарик  і  глобус  для  проведення  досліду,  заготовки  ілюстрацій  та  кольорові олівці  для  ілюстрування  зміни  дня  і  ночі, презентація, навчальний мультфільм. 


                                 Хід уроку

Загальнокорекційний етап.

Діти, давайте привітаємося і відрекомендуємо себе. Скажемо про себе щось цікаве, якусь якість свого характеру.

Вітання

Діти відрекомендовуються жартівливим способом. До привітання додають прикметники для опису себе («Доброго дня, я весела Іринка».)

Молодці, скажіть, а чому в нашому класі сьогодні так світло і ясно?

Чи гріє сонечко?

Якого кольору сонце?

На що схоже сонце?

Скільки сонечок у небі?

Вчитель показує повітряну кульку жовтого кольору.

Що це таке?

Якого кольору, форми?

Як ви думаєте, чи схоже сонце на таку кульку?

Сонце схоже на повітряну кульку, тому що воно жовтого кольору та кругле, як кулька. Сонце дуже велике. Доторкніться до кульки. Чи гаряча вона? Ні, вона не гаряча, а сонечко дуже гаряче. Воно посилає до нас свої промінці і вони зігрівають землю.

Я дуже хочу, щоб сьогоднішній урок теж був теплий, ясний і радісний.

А чому сонце називають сонечком?

А що сталося б, якби не було сонця?

Давайте пограємо в гру.  Тому , кому я кину повітряну кульку, скаже щось  про сонечко: яке воно? Наприклад: жовте, кругле, тепле, ласкаве, велике, гаряче тощо.

Дидактична вправа: «Сонечко яке?»

Мета: збагачувати словник дітей прикметниками.

А зараз ми пограємо в гру, яка називається «На що схоже сонечко»

Перед вами лежать предметні  картинки.  Я пропонує  обрати тільки таку картинку, яка схожа на сонце(м'яч, апельсин тощо) . Треба показати  картинку і поясніти,  чому  обрали саме цю картинку. (наприклад: у мене м'яч, тому що він круглий, як сонечко)

Дидактична гра: «На що схоже сонечко?»

Мета:  закріпити знання дітей про сонце, його форму, колір; розвиваи логічне мислення, зорову пам'ять.


А кому на вашу думку потрібне сонечко (людям, тваринам, рослинам).

Добре, зараз пограємо в гру «Кому потрібне сонечко». Для цього треба встати.

Я називаю предмети. Якщо предмету сонечко потрібне, ви піднімаєте руки, нібито промінчики сонця. Якщо не потрібно-присідаєте.

Дидактична гра: «Кому сонечко потрібне?»

Мета: закріпити знання дітей про властивості сонця. Розповісти, що потрібне всім живим істотам і рослинам на Землі, розвивати мислення, пам'ять, увагу. 

Гра  «Сонячний зайчики» 

- Діти, подивіться у вікно - яке сонечко сьогодні яскраве. Що дарує нам сонце?( Тепло, світло)

- А ще воно дарує нам своїх маленьких друзів - ось послухайте загадку:

Скаче зайчик по доріжці

Він на стінці, на віконці

Зайчик цей не простий

Він пухнастий, золотий

Сонце зайчику кращий друг

Хто цей зайчик?

Діти: Сонячний зайчик

- У вас на партах лежать дзеркальця. Треба повернути їх до сонця, щоб сонячні зайчики з явилися на стінах та стелі. Давайте трохи їх попускаємо.

2. Повідомлення теми та мети уроку.

Відгадайте загадки.

● До вечора помирає,

Зранку оживає. (День.)

● Підходити до будинку стала,

З неба сонце вкрала. (Ніч)

— Діти! Чим день відрізняється від ночі? (Удень світить сонце, співають птахи, а вночі на небі місяць, зірки, природа завмирає.)

— Чому вдень ясно? (Тому, що на небі сонце.)

— Чому вночі темно? (На небі немає сонця.)

Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми з вами дізнаємося чому на Землі день поступається місцем ночі?

 - Як називається наша планета? (Земля).

Розгляньте картинки

       

Так виглядає наша планета Земля з космосу.

Розповідь учителя

Наша планета – велика і красива. На планеті Земля знаходиться багато різних країн, живе багато людей, народів. Люди здавна любили подорожувати. Мандрівники побували всюди: у спекотних пустелях, у високих горах, на холодній півночі, але найбільше вабив мандрівників космос.   (Слайди)

Космос – це простір, в якому знаходиться наша планета Земля та ще безліч зірок та інших планет. Їх можна побачити на нічному небі – це планети Марс і Венера. Одна із зірок знаходиться найближче до нас, і тому ми її бачимо не маленькою цяточкою, а сліпучо-яскравим диском. Це – Сонце. Сонце – це дуже гаряча розпечена куля, і якщо наблизитися до неї , то одразу згориш. Серед великої кількості зірок і планет Сонце найтепліша та найяскравіша зірка. Планета Земля рухається навколо Сонця. Без Сонця на Землі не було б життя та нас.

Переляньте відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=ITub7NYgY2Y


Пальчикова гра «Кожен промінчик сонечка»

Мета: розвиток дрібної моторики, мовленнєвий розвиток.

Промінчики сонце на небо пускає,

Кожного привітним словом зустрічає:



Цей промінчик - пустотливий,


Цей промінчик - золотий,


Цей промінчик - добренький,


Цей тоненький промінчик,


Цей посміхається,

Мізинцем називається.


По черзі загинаємо пальчики, починаючи з великого.


Бесіда «Куди ж ховається Сонце на ніч?»

В тому, що гасне день і настає ніч «винна» планета Земля. Вона безупинно обертається навколо самої себе і підставляє соняному промінню то один бік, то інший. 

Дослід.

Уявіть собі, що яблуко – це Земля, а спиця – це вісь Землі. Простромлюємо яблуко спицею, це буде вісь, навколо якої обертається Земля. У верхній частині, де вісь виходить – це Північний полюс,

а внизу – Південний полюс. У Землі вісь обертання – не металева спиця, а невидима, уявна лінія, навколо якої обертається

планета.


Що це в мене в руках? (глобус)

Глобус – це ……(макет або зразок нашої планети Земля)

Якої вона форми?

Поверхня Землі не одного кольору. Які в бачити кольори? (голубий, коричневий). 

Що означають голубі ділянки? Правильно, це вода. На нашій планеті є … моря, океани, річки, озера. Коричневий колір  -  це…(суша, земля)

 Давайте розглянемо глобус. На глобусі ми бачимо земну вісь, яка проходить крізь центр і перетинає поверхню в точках, які називаються Північним  і Південним полюсами. Завдяки руху Землі навколо своєї осі на зміну дню приходить ніч. День і ніч складають добу, яка триває 24 години. За цей час Земля робить повний оберт навколо своєї осі.  

З яких частин складається доба?

Скільки годин триває доба?


Ми не помічаємо того, що Земля обертається, оскільки обертаємося разом із нею, як  і  все,  що  розташоване  на  земній  поверхні  (моря,  океани,  ліси,  гори,  будівлі  тощо). 

Обертається  навіть  повітря,  яке  оточує  Землю.  До  того  ж  обертання  Землі  відбувається дуже  плавно  і  повільно.    

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Інтегрований урок з української мови

Година спілкування