Я досліджую світ.
Тема: Тварини взимку.
Мета: формувати уявлення учнів про звірів та ознаки, які відрізняють їх від інших тварин;
- про причини змін у житті звірів, відповідно до зміни пори року;
- обговорити, як можна допомогти тваринкам;
- застосувати знання про звірів в різноманітних життєвих ситуаціях;
- формувати навички природоохоронної роботи;
- сприяти розвитку дослідницької активності, творчих здібностей та інтересів учнів.
- формувати уміння учнів зв’язно висловлювати думку;
- спілкуватися державною мовою;
- налагоджувати взаємодію з оточуючими;
- розвивати навички спілкування.
Обладнання: роздатковий матеріал (зображення тварин); малюнки зимового лісу; мультфільм «Маша і Ведмідь: сліди небачених тварин».
Хід уроку
І Організаційний момент
1. Вітання
Ми сьогодні рано встали,
Любу маму привітали.
Одяглися всі швиденько
І побігли ми раненько
Прям до школи в 1 клас,
Бо чекають там на нас
Вчитель, друзі, любий клас –
Він навчить багато нас.
Ми навчаймось цілий день –
Добрий день! Добрий день! Добрий день!
2. Складання завдань уроку.
Завдання наші такі:
не просто слухати, а чути;
не просто дивитися, а бачити;
не просто відповідати, а міркувати;
дружно і плідно працювати.
3. Обмін інформацією
- Спостерігали ви сьогодні вранці за погодними умовами?
- Чи бачили ви дорогою до школи якісь ознаки зими? Розкажіть які саме?
ІІ Актуалізація опорних знань
Слухання вірша
До нас прийшла зима-чаклунка
Засклила річку, як вікно,
Намалювала візерунки,
Яких не бачили давно.
А на моєму підвіконні
Вже тиждень, ніби жартомаЯких тварин не можна зустріти в зимовому лісі? (Бурих ведмедів, борсуків, їжаків, кажанів.) Лише вовки та лисиці виходять на полювання.
— Як зимують птахи
— Чим живляться птахи? (Різними комахами, жуками, жабами.
— Ви вже знаєте, що восени комахи, жуки, жаби ховаються і сплять аж до весни. То що ж робити птахам? Де знайти поживу? Із настанням холодів відбуваються зміни в житті птахів. Вони не мають чого їсти, тому частина відлітає
— Які емоції у вас викликає зима
— Які птахи відлітають у теплі краї
— Яких зимуючих птахів ви знаєте
· Творчо-емоційна гр
Якщо ви любите птахів — підніміть руки вгору
Якщо не руйнуєте пташиних гнізд — похитайте головою ліворуч, праворуч
Якщо ви заготовляєте корм для зимуючих птахів — нахиліть голову вперед. Якщо ви підгодовуєте птахів узимку — поплескайте в долоні. Якщо ви переймаєтесь, коли бачите зруйноване гніздо чи поранену пташку,— покладіть руку на серце.Якщо ви радієте, побачивши птаха або почувши його спів,— посміхніться одне одному.Якщо ви вважаєте, що «Птахи — наші друзі»,— утворіть коло й візьміться за руки
ІII Вивчення нового матеріал
1. Бесіда «Тварини взимку
Багато лісових мешканців нічого не знають про зиму. В норах і барлогах сплять ведмеді, їжаки, кроти, миші. Сховалися на зиму комахи. Відлетіли у вирій шпаки, лелеки, журавлі, зозулі, дикі гуси та качки. Проте в лісі навіть узимку не порожньо. На снігу можна побачити сліди звірів та птахів.
2. Перегляд мультфільму «Маша і Ведмідь. Сліди небачених тварин
3. Запитання для обговорення:
- Чиї сліди ви бачили у мультфільмі? (зайця, вовка, ведмедя
- А можемо ми побачити взимку сліди ведмедя? Чому
4. Руханк
- Сірий зайчик сів і жд
Спритно вушками пряд
Зимно зайчику стояти
Треба трішки пострибати
5. Робота над темою урок
Розповідь вчителя, як зимують звірі
- Зайчик, зайчик, де гуляв
Чом ти шубку поміняв
- Бо зима уже на носі
Білий сніг вже на порозі
В білій шубці поскачу –
Від лисички утечу
В сірій – справа вже не та
Швидко з’їсть мене вона.
- Розкажіть, що ви знаєте про зайця? Чим харчується? Де живе? Яке хутро? Як зимує
7. Вправа «Робота в парах
- Хто чим живиться
Кора і гілки птах
Насіння і ягоди білк
Горіхи кабан
Жолуді лосі, зайці, оленіиии?»? :. .,??.у.,ееа?) » »у...а???.)?
Горять жар-квіти у вазоні,
Яких не бачила зима.
— Як готуються до зими люди? (Утеплюють будинки, заготовляють заздалегідь продукти, тепло одягаються.)
— А як же пристосовуються до зими тварини? (Змінюють колір хутра, заготовляють їжу, а деякі залягають у сплячку.)
Руханка
(Вивчити супроводжуючи рухами)
Раз, два! Пострибали!
Три, чотири! Назад стали!
Лапки вліво, лапки вправо,
Лапки вгору піднімали.
Всі тихесенько присіли,
Потім знову підвелись.
І кружились, веселились, усміхнулись,
Й за науку знов взялись.
IV Підсумок роботи
1. Робота в групах-- складання правил друзів звірів:
- допомогти зимувати тваринам;
- не руйнувати домівки звірів;
- зробити годівнички птахам.
Висновок: Увійди в природу другом!
2. Підбиття підсумків
Прийом «Інтерв’ю»
- Добіг кінця наш урок. - Чого ви навчились на уроці?
- Що було найцікавіше?
- З яким настроєм закінчується урок?
3. Рефлексія
- Ну, що ж, сподіваюсь, що вам сподобався урок. Якщо так, покажіть веселий смайлик, ні – похмурий. Діти, ви гарно попрацювали сьогодні. Я сподіваюся, що ви ніколи не завдаватимете шкоди тваринам, будете допомагати пташкам взимку.
Комментарии
Отправить комментарий