Я досліджую світ.

Тема: Тварини взимку. 

Мета: формувати уявлення учнів про звірів та ознаки, які відрізняють їх від інших тварин; 

- про причини змін у житті звірів, відповідно до зміни пори року; 

- обговорити, як можна допомогти тваринкам; 

- застосувати знання про звірів в різноманітних життєвих ситуаціях; 

- формувати навички природоохоронної роботи; 

- сприяти розвитку дослідницької активності, творчих здібностей та інтересів учнів.

- формувати уміння учнів зв’язно висловлювати думку;

- спілкуватися державною мовою;

- налагоджувати взаємодію з оточуючими; 

- розвивати навички спілкування.

Обладнання: роздатковий матеріал (зображення тварин); малюнки зимового лісу; мультфільм «Маша і Ведмідь: сліди небачених тварин».

Хід уроку

І Організаційний момент       

 1. Вітання                           

Ми сьогодні рано встали,

Любу маму привітали.

Одяглися всі швиденько

І побігли ми раненько

Прям до школи в 1 клас,

Бо чекають там на нас

Вчитель, друзі, любий клас –

Він навчить багато нас.

Ми навчаймось цілий день –

Добрий день! Добрий день! Добрий день!

2. Складання завдань уроку.

Завдання наші такі:

не просто слухати, а чути;

не просто дивитися, а бачити;

не просто відповідати, а міркувати;

дружно і плідно працювати.

3. Обмін інформацією

- Спостерігали ви сьогодні вранці за погодними умовами?

- Чи бачили ви дорогою до школи якісь ознаки зими? Розкажіть які саме?

ІІ Актуалізація опорних знань

Слухання вірша

До нас прийшла зима-чаклунка

Засклила річку, як вікно,

Намалювала візерунки,

Яких не бачили давно.

А на моєму підвіконні

Вже тиждень, ніби жартомаЯких тварин не можна зустріти в зимовому лісі? (Бурих ведмедів, борсуків, їжаків, кажанів.) Лише вовки та лисиці виходять на полювання.

— Як зимують птахи

— Чим живляться птахи? (Різними комахами, жуками, жабами.

— Ви вже знаєте, що восени комахи, жуки, жаби ховаються і сплять аж до весни. То що ж робити птахам? Де знайти поживу? Із настанням холодів відбуваються зміни в житті птахів. Вони не мають чого їсти, тому частина відлітає

— Які емоції у вас викликає зима

— Які птахи відлітають у теплі краї

— Яких зимуючих птахів ви знаєте

· Творчо-емоційна гр

Якщо ви любите птахів — підніміть руки вгору

Якщо не руйнуєте пташиних гнізд — похитайте головою ліворуч, праворуч

Якщо ви заготовляєте корм для зимуючих птахів — нахиліть голову вперед. Якщо ви підгодовуєте птахів узимку — поплескайте в долоні. Якщо ви переймаєтесь, коли бачите зруйноване гніздо чи поранену пташку,— покладіть руку на серце.Якщо ви радієте, побачивши птаха або почувши його спів,— посміхніться одне одному.Якщо ви вважаєте, що «Птахи — наші друзі»,— утворіть коло й візьміться за руки

ІII Вивчення нового матеріал

1. Бесіда «Тварини взимку

Багато лісових мешканців нічого не знають про зиму. В норах і барлогах сплять ведмеді, їжаки, кроти, миші. Сховалися на зиму комахи. Відлетіли у вирій шпаки, лелеки, журавлі, зозулі, дикі гуси та качки. Проте в лісі навіть узимку не порожньо. На снігу можна побачити сліди звірів та птахів.

2. Перегляд мультфільму «Маша і Ведмідь. Сліди небачених тварин

3. Запитання для обговорення:

- Чиї сліди ви бачили у мультфільмі? (зайця, вовка, ведмедя

- А можемо ми побачити взимку сліди ведмедя? Чому

4. Руханк

- Сірий зайчик сів і жд

Спритно вушками пряд

Зимно зайчику стояти

Треба трішки пострибати

5. Робота над темою урок

Розповідь вчителя, як зимують звірі

     - Зайчик, зайчик, де гуляв

Чом ти шубку поміняв

- Бо зима уже на носі

Білий сніг вже на порозі

В білій шубці поскачу –                                                                                                                                                 

Від лисички утечу

В сірій – справа вже не та

Швидко з’їсть мене вона.                                                                                                          

- Розкажіть, що ви знаєте про зайця? Чим харчується? Де живе? Яке хутро? Як зимує

7. Вправа «Робота в парах

- Хто чим живиться

Кора і гілки                                                           птах

Насіння і ягоди                                                    білк

Горіхи                                                                   кабан

Жолуді                                                   лосі, зайці, оленіиии?»? :. .,??.у.,ееа?) » »у...а???.)?



Горять жар-квіти у вазоні,

Яких не бачила зима.

— Як готуються до зими люди? (Утеплюють будинки, заготовляють заздалегідь продукти, тепло одягаються.)

— А як же пристосовуються до зими тварини? (Змінюють колір хутра, заготовляють їжу, а деякі залягають у сплячку.)

Руханка

 (Вивчити супроводжуючи рухами)

Раз, два! Пострибали!

Три, чотири! Назад стали!

Лапки вліво, лапки вправо,

Лапки вгору піднімали.

Всі тихесенько присіли,

Потім знову підвелись.

І кружились, веселились, усміхнулись, 

Й за науку знов взялись.

IV Підсумок роботи

1. Робота в групах-- складання правил друзів звірів:

- допомогти зимувати тваринам;

- не руйнувати домівки звірів;

- зробити годівнички птахам.

Висновок: Увійди в природу другом!

2. Підбиття підсумків

Прийом «Інтерв’ю»

- Добіг кінця наш урок. - Чого ви навчились на уроці?

- Що було найцікавіше?

- З яким настроєм закінчується урок?

3. Рефлексія

- Ну, що ж, сподіваюсь, що вам сподобався урок. Якщо так, покажіть веселий смайлик, ні – похмурий. Діти, ви гарно попрацювали сьогодні. Я сподіваюся, що ви ніколи не завдаватимете шкоди тваринам, будете допомагати пташкам взимку.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Інтегрований урок з української мови

Година спілкування