Образотворче мистецтво
Образотворче мистецтво
Тема: Малювання зимової ялинки
Мета: Ознайомити учнів із нетрадиційними техніками малювання. Вчити учнів малювати різними видами, передаючи правильне розміщення, форми, колір і пропорції рослини. Розвивати вміння виконувати малюнок у певній послідовності за зразком; розвивати дрібну моторику руки. Виховувати любов до природи, почуття естетичної насолоди, спостережливість, акуратність, увагу; збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: аркуш синього кольору формату А4, акварельні та гуашеві фарби, відеозаписи, таблиця кольорів, палітра, пензлики, зубні щітки, папір, сіль.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Продзвенів уже дзвінок, розпочнемо наш урок.
Девіз уроку: «Ми працю любимо, що в творчість перейшла».
Психогімнастика «Усміхніться»
На столі — різнокольорові смужки паперу. Дітям пропонують узяти смужку, що їм подобається.
— А тепер утворімо коло, порадіймо кожному кольору зими.
— Порадійте зимовому дереву! (Діти посміхаються й піднімають угору смужку коричневого кольору.)
— Усміхніться небу! (Сірий, синій колір.)
— Усміхніться ялиночці! (Зелений колір.)
— Усміхніться снігу! (Білий колір.)
— Порадійте горобині! (Червоний колір.)
Налаштування на урок.
Зручно вмостіться та послухайте казочку про зиму, заплющте оченята й уявіть, що все це відбувається з вами.
Слухання й обговорення казки
Жила собі Зима — біла, пухнаста, холодна, весела. Дуже любила пустувати, веселитись, але в неї не було друзів. Вирішила Зима потоваришувати з людьми. Завітала вона до кожного двору. Холодно стало на вулиці, поховались люди по домівках. Зима почала роздувати щічки та лякати всіх своїм свистом — ще холодніше стало. Люди затопили печі, одяглися тепліше. Не злякалися вони Зими, жили своїм життям, працювали. Розлютилася біла красуня, покликала братів-вітрів. Дмуть вітри, а Зима все снігом сипле, тріскучими морозами людям погрожує. Так лютувала всю ніч, що й річки, й озера, і моря кригою скувала. Уранці вибігли дітлахи з теплих домівок — і гайда на лижах, на ковзанах, на санчатах кататися.
Зраділа Зима, полюбила людей. Відтоді щороку до нас приходить.
— Про яку пору року йдеться у казці?
— Чи злякалися люди зимових витівок?
— Що люди почали робити взимку?
— Чи полюбила Зима людей? За що?
— Чи любите ви зиму? Дізнаємося про це під час гри.
Фізкультхвилинка Гра «Яка зима?»
Учитель по черзі кожному кидає «снігову кулю» (м’яч) і запитує: «Яка зима?». Діти ловлять м’яч, називають ознаки зими (біла, пухнаста, сніжна, морозна, тріскуча, святкова, весела, грайлива тощо).
ІІ. Актуалізація опорних знань.
– Які зимові кольори ви знаєте?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Вступна бесіда.
– Яке свято наближається (Новий рік)
– А що є символом цього свята? (Ялинка)
– Подивіться відео.
– Які ще зимові свята ми знаємо?
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
– Сьогодні на уроці ми з вами будемо малювати ялинку, а чим прикрашають ялинку на свято? (Іграшками, гирляндами)
– Колись давно за легендою ялинку прикрашали яблуками, але одного разу був неврожай яблук і люди почали прикрашати іграшками. Напевно всі чекають це свято із нетерпінням, бо всі отримують подарунки, а ми дуже полюбляємо їх отримувати. Ми з вами спробуємо подарунок власними руками.
Повторення правил роботи на уроці.
V. Практична робота.
Для роботи нам потрібно: папір, сіль, палітра, фарби, пензлик та зубна щітка.
2. Приступаємо до виконання роботи.
– Де ростуть ялинки ? (У лісі)
Знайомство з послідовністю виконання роботи.
– Виберемо де будемо малювати ялинку (Посередині паперу)
– А тепер беремо фарбу зеленого кольору і будемо малювати ялинку за уявою . Супроводжувати нашу роботу буде музика.
– Візьміть зубну щітку, вмокаємо у фарбу зеленого кольору і по центру листка проводимо донизу, як зробила це я. Тоді в ліву і в праву сторону від стовбура проводимо гілочки, і в такому ж порядку проводимо далі і далі, у кого фарби недостатньо добираємо і проводимо далі.
– Ялинка у нас пишна і гарна.
Пальчикове малювання.
– А тепер нам потрібно прикрасити її іграшками. Тут ми використаємо малювання пальчиком.
– Вмокаємо пензлик у воду, тоді в червоний колір, і тоді пальчик у фарбу вмокаємо, а пензлик відкладемо в бік, пальчиком на ялинку. Руки витираємо серветкою і використовуємо інший колір.
– Наша ялинка виходить красуня.
Робота з сіллю. У кожного на парті є сіль, то тепер прикрасимо ялинку (Присиплемо і іграшки сіллю, щоб блищали)
6. Малювання зім ’ятим папером.
Ми намалюємо сніг, але не пензликом, а зараз я вам покажу.
На парті лежить папір, зімніть його, а тепер зробіть кульку.
Цю ж кульку вмокаю у білу фарбу і роблю сліди снігу. Гарно, вам подобається? Спробуйте самі.
VI. Підсумок уроку.
Вернісаж робіт.
– А тепер підніміть руки і скажіть, що у вас вийшло.
– А тепер скажіть, чи ваші сподівання та очікування здійснилися?
– Я вам дуже дякую за урок, мені приємно було з вами працювати. Бажаю вам гарного Нового року та здійснення мрій!
Комментарии
Отправить комментарий