Хто такі друзі

Тема. Проект «Світ живої природи. Що необхідно організмам для життя?»
Мета:
формування предметних компетентностей: формувати в учнів уявлення про умови необхідні для життя рослин; розвивати спостережливість і кмітливість, вміння робити висновки і доводити свою думку; закріпити уявлення учнів про тіла живої і неживої природи, вміння виділяти їх серед інших; формувати потребу в пізнанні природи, виховувати бажання пізнавати навколишній світ.
Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях.
Обладнання: відео, малюнки Сонця, Води, Повітря та Землі, картки, мікрофон.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організаційних момент
 Вітання.
1. Привітання
 Здрастуй, небо блакитне (Дивляться вгору),
 Здрастуй, сонечко рідне (Руки вгору),
 Здрастуй, матінко Земле (Нахиляються до підлоги),
 Здрастуй, ти (Тиснуть один одному руки),
 І здрастуй, я (Руки до грудей)! 

Привітання один з одним. 
Діти вітаються по колу, звертаються один до одного на ім’я і торкаються долоньками.
–         Доброго ранку, Іванко. Мені дуже приємно тебе бачити.
–         Доброго ранку, Максимко. Я рада, що ти прийшов.
Вихователь: Я також рада бачити всіх вас.
 Вправа «Ланцюжок слів»
Вчитель.  – Діти, яка пора року за вікном? (Осінь).  Ось погляньте, який осінній листочок залетів сьогодні у віконце, коли я вранці провітрювала клас. Давайте з ним пограємо. Будемо передавати його один одному, бо він хоче з усіма познайомитись, та називати слова, які характеризують осінь.
Яка осінь? (Діти утворюють ланцюжок зі слів-ознак. Осінь чарівна, красива, яскрава ...)
  - Діти, скажіть мені, будь ласка, якщо надворі холодно, то   осінь яка? (осінь холодна).
 Якщо надворі йде дощ, тоді осінь яка? (осінь дощова). 
Коли опадають золоті листочки, тоді осінь яка? (золота).

3. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні ми з вами дізнаємося більше про живу природу, що ж необхідно організмам для життя. До нас на урок завітають чарівники. А хто вони – треба відгадати. 
Перегляд відео 
https://www.youtube.com/watch?v=llN459rlnuQ
  (Під час перегляду вчитель чіпляє на дошку Сонце, Воду, Повітря і Землю, зображені як казкові істоти)
 Групове заняття.
—  Відгадайте загадки.
• Куди не ступиш — всюди маєш,
Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)
• Вона прозора, як сльоза,
І кольором, як бірюза,
На все вона спроможна,
Без неї жити не можна. (Вода)
• Голуба хустинка, жовтий клубок,
По хустинці качається, людям усміхається. (Сонце)
Діти, а до якої природи належать наші чарівники? (До неживої природи)
Вправа «Фантастичні гіпотези»
Давайте пофантазуємо і уявимо.
«Якби не було б Сонечка…»
«Якби не було б Повітря…»
«Якби не було б Води…»
«Якби не було б Грунту…»
Фізкультхвилинка
Гра «Жива – нежива»
 Групове заняття
- Діти, уявіть собі, що ми рослини, які зростають на городі. Давно не було дощу і рослини зів'яли: спочатку опустилися голівки, потім - листочки, а потім зігнулася вся стеблинка до землі.  (Діти на рахунок 1 опускають голову, 2 - руки вздовж тулуба, 3 - присідають).
  - Раптом пішов дощик і рослини почали оживати.  (Діти повторюють вправу в зворотному порядку).
Гра «листочки над нами літають…»
«Дощик, дощик, крап крап крап»
Гра «Рослини»  
 Вчитель говорить: 
-«Дерева» - учні  піднімають руки вгору; 
-«Кущі» - учні  присідають на половину; 
-«Трави» - учні  присідають повністю; 
-«Рослини»- учні піднімаються і крутяться, піднявши 
руки вгору. 
(вчитель хитрує і показує неправильні жести). 

Розповідь вчителя Обмін інформацією.
У лісі під Кущиком народився маленький Зайчик. Потоваришував Зайчик із Кущиком. Разом вони раділи Сонечку, яке дарувало їм тепло і світло. Раділи свіжому подиху вітру, завдяки якому так легко їм дихалося. Кущик дякував земельці, що давала йому поживні речовини. Дякував їй і Зайчик за те, що на ній зростали рослини, якими він так любив ласувати.
Мріяли друзі разом побувати в казковій країні. Почув про їхнє бажання Чарівник. І відправив він друзів у казкову країну.
—    Ой-ой, — закричали Зайчик із Кущиком. — Нам немає чим дихати! Тут дуже темно! Нам холодно! Тут немає водички, а ми хочемо пити! Нам немає що їсти! Ми хочемо додому!
Заплакали Зайчик із Кущиком. Повернув їх Чарівник у рідний ліс.

—    Про що розповідається у казці?
—    Чому Зайчик і Кущик не захотіли залишатися у казковій країні? Чи було їм чим дихати? Що потрібно для дихання? (Повітря.)
—    Чи було у тій казковій країні тепло і світло? А як було? Холодно і темно? Чому? (Там не було Сонечка.)
—    Чи була у казковій країні вода і їжа?
—    Чи були у казковій країні усі умови, потрібні для життя друзям?
—    Що потрібно для життя Зайчику і Кущику? (Повітря, вода, їжа, тепло, світло.
Ріст рослини 
https://www.youtube.com/embed/1uA6peSmN-I 

Робота в парах
(На кожну парту вчитель дає малюнок, де намальоване дерево, тварина і людина. Треба домалювати те, що необхідно для життя цих організмів.)
Фізкультхвилинка
Гра "Створи дерево".
      На підлозі розкидані осінні листочки з дерев (листочки вирізані з паперу). До стіни прикріплено паперовий стовбур. Кожен учень бере листочок, прикріплює його до гілки і каже, яким стає дерево (красивим, різнокольоровим, різнобарвним, осіннім, веселим, чудовим…).
Без сонячного світла й тепла рослини не ростуть. Рослинам потрібні земля, повітря, вода. Щоб рослини були красивими, добре росли і цвіли, їх потрібно підгодовувати спеціальними добривами. А також усім їм потрібні наші турбота та любов!
Проведемо дослід.
Метою його буде дізнатися, як проростатиме цибуля за різних умов. Працювати будемо в групах. 
Для цього ми наповнюємо контейнери грунтом і саджаємо в нього цибулину.
Один контейнер ми наповнюємо піском.
Вправа «Що кому потрібно» 

Завдання для групи №1. Переконайте, що для життя рослинам необхідне світло. Одну рослину ми поставимо на підвіконні, другу – в шафу, третю – в коробку з отворами. Завдання для групи 

№2. Переконайте, що для життя рослинам необхідне тепло. 
.Необхідність тепла для росту рослин. 
Матеріал: дві однакові гілочки вишні (або іншого дерева), дві вази з водою. 
Умови: місяці лютий, березень. 
Хід досліду: Поставити одну вазу з гілочкою в кімнаті, другу – в прохолодному місці (між рамами). Спостерігати за змінами, порівнюючи стан гілочок, порівнювати зі станом дерев на подвір’ї.
Завдання для групи №3. Переконайте, що для життя рослинам необхідна вода. 
Матеріал: дві прозорі банки (з водою та без води), дві однакові цибулини. 
Хід досліду: Довготривале спостереження за змінами, що відбуваються з цибулинами у банках. 
Висновок: для росту рослин необхідна вода.
Завдання для групи №5.  Переконайте, що для життя рослинам необхідні поживні речовини. 
Одну цибулину ми помістимо в контейнер з грунтом, іншу з піском.
На протязі 2 тижні в ми будемо спостерігати та вимірювати довжину пагонів. Все це ми будемо записувати в щоденники спостережень.
4 група – шукатиме цікаву і корисну інформацію про цибулю.
Розподіл обов’язків між членами групи.
Учні 1 - 3-ї груп розподіляють обов’язки:
- поливання рослин; 
- розпушування ґрунту;
- вимірювання довжини пагонів;
- запис результатів вимірювання в таблицю.
Учні з 4-ї групи шукають цікаву інформацію та зображують її схематично на малюнках.
8.Релаксійна пауза 
Психогімнастика «Я — дерево»
— Я — дерево. Я росту в лісі. Навколо мене багато друзів, таких дерев, як я. Мої ноги — це міцне коріння. Моє тіло — тоненький стовбурець, мої руки — то гілочки. Вони тягнуться до ясного неба, відчувають теплі сонячні промінчики, вбирають тепло, що розливається по всьому тілу. Я — дерево. Вітерець грається моїми листочками, гойдає мої гілочки. Мені приємно, добре, я дарую свій гарний настрій усім навколо.
- Посміхніться і сідайте на свої місця.
 ІІІ. Підсумок уроку
- Ви всі гарно попрацювали. Наш урок закінчується.
- а хто мені скаже, що необхідно для життя рослин? Вправа «Мікрофон»

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Інтегрований урок з української мови

Година спілкування