Інтегрований урок з української мови

Інтегрований урок з української мови та літературного читання, Я досліджую світ в 2 класі.
Звук  [ДЖ ]. Позначення його  буквосполученням  «ДЖ». Відпрацювання злитої вимови звука дж. Письмо буквосполучення «дж» та  слів з ними. Бджілка-корисна комаха.
Вчитель-дефектолог Кордик  Інга Василівна
Таврійський НРЦ


















Тема. Звук  [ДЖ ]. Позначення його  буквосполученням  «ДЖ». Відпрацювання злитої вимови звука дж. Письмо буквосполучення «дж» та  слів з ними. Бджілка-корисна комаха
Мета. формувати  в  дітей  навички  правильної  (злитої)  вимови  звука  [дж]  під  час  безпосереднього  вимовляння  і  читання  слів  із  сполученням  дж; вчити читати і писати слова з буквосполученням «дж»; розширити й поглибити знання учнів про різноманітність тваринного світу,виховувати бережливе ставлення до братів наших менших, активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати дрібну моторику, збагачувати словниковий запас учнів.
Обладнання.  Макет вулика, комп’ютер, мед, соти, пилок, шнуровка «Бджілка», розфарбовки.
Хід  уроку
І. Організаційний момент. Створення позитивного настрою
Хвилинка релаксації. 
Виглянуло сонечко ( підняли руки вгору )
Подув легенький  вітерець (терти долоні)
Іду на галявину  ( рухи ходи ).
На галявині ростуть квіти(долонями показуємо –імітуємо квіти)
Над квітами літають метелики (махаємо руками як крильцями  метелики).
Пішов дощик ( кап, кап, кап,..)пішов ще сильніше.
І мені довелося йти під дощем ( рухи ходи)
Організаційний момент
Погляньте мені в очі. Посміхніться. У цих промінчиках добра, що засяяли у ваших очах, ми й почнемо наш урок.
ІІ  Актуалізація опорних знань.       
 Гра „Хвилинка ерудита "    
- Для чого потрібно знати букви? (щоб вміти читати і писати)
- А чим букви відрізняються від звуків?
- Назвіть букви, що позначають голосні звуки. (як ми їх позначаємо?)
- Які бувають приголосні звуки (тверді і м які;  як мии їх позначаємо?)
Гра «Покажи звук»
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку 
Сьогодні на уроці ми ознайомимося із цікавим життям дуже працьовитих комах. Яких саме - дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Вправна, вміла працівниця.
Наче птиця я літаю
Понад озером, до гаю.
Там з квіток беру пилок,
Буде діточкам медок! (бджола)
Бджоли живуть великими сім’ями. Між ними існує чіткий розподіл доручень. Одні прибирають у вулику, другі – вартові. Є серед бджілок будівельники, розвідники. Розвідники розшукують медоносні рослини, щоб повідомити бджілкам, які займаються збиранням нектару.  Є в бджолиній сім’ї і ледарі – трутні. Їх виганяють з вулика. 
Бджілки великі трудівниці. Вони весь час працюють. Недарма в народі кажуть « бджола мала, а й та працює».
 І ви, діти теж, але ви ж працюєте на уроках. Здобуваєте  знання , дізнаємося багато нового.
Наші бджілки літають з квітки на квітку, збирають нектар.
– А куди вони його несуть, як ви думаєте? ( у вулик)
– Да дійсно! Вулик - Це будиночок в якому живуть бджілки.
– Подивіться, діти, який чарівний у нас вулик. Дійсно, це лише на перший погляд у вулику спокій, тиша й сон. Насправді там вирує цікаве життя.
Вчитель: Я не знаю як вам, а мені так кортить показати, що принесла бджілка. – Я зараз подивлюсь у вулик. Але я не можу дістатися до гостинця, треба витягувати соти.
–Діти,а ви знаєте що таке соти?
Соти – це зроблені з воску бджілками спеціальні комірчини, які вони наповнюють медом. 
Зараз у нас дуже багато роботи. Бджілка залишила у вулику свій гостинець. Після уроку ви поласуєте,. 
ІV Шнуровка «Бджілка».  
V. Вивчення нового матеріалу
      Ознайомлення з новим звуком
- У наших бджілок є дружок-джмелик.
Розповідь учителя про джмеля.
Джміль - відрізняється великими розмірами, мирним характером і не дуже болісним укусом. У багатьох відношеннях близький медоносним бджолам. Корисний запилювач. Запилює багато квіток, які не запилюють інші комахи. Найбільше запилює конюшину. Тільце у джмеля товсте і волохатіше, ніж у бджіл.
а) Виділення звука [дж] у слові джміль.
- Промовимо слово джміль . Назвіть перший звук у слові «джміль».
Артикуляція звука [дж].
(широкий кінчик язика змикається з твердим піднебінням)
Цей звук потрібно вимовляти дзвінко і злито. 
                в) Характеристика звука[дж].
ЗАПАМЯТАЙТЕ! Звук [дж] приголосний, дзвінкий, твердий,.
Вимовте слово бджілка. У ньому теж чуємо звук [дж]? Але він м який. Його пом якшує голосний і
Отже, у звука [дж] є парний м’який звук  [дж`]. 
Мовна зарядка. 
    - А зараз ми зачитаємо скоромовку (спочатку зачитую я, а потім разом з учнями).
Джмелик бджілку привітав:
“Здрастуй, бджілко”, – джміль сказав.
-          Як дзвенять бджілки? ( Джжжжж)
-            Який перший звук ми промовляємо?
-    Як ми його промовляємо?(Злито)
-    Якими буквами позначається цей звук?(Д, ж)
Гра «Впіймай звук». 
- Послухайте вірш , запам’ятайте слова зі звуком  [дж].
                       Старий джміль купив жилет,
                       Джемпер, джинси та жакет.         
Які слова зі звуком [дж] ви запам’ятали?  
Утворення складів
[дж] + [а] = [джа] 
[дж] + [о] = [джо] 
[дж] + [е] = [дже] 
[дж] + [и] = [джи] і т. д.
Фізкультхвилинка
А зараз уявіть себе бджілкою.
Приготуйсь кожна бджілка – розпочинається фізхвилинка.
Виконання фізичних вправ за змістом вірша:
- Стали діти у рядок. Всі підемо на лужок.( Діти ходять один за одним і потім  утворюють коло).
-На  квітучому  лужку  гудуть  бджілки: « Жу-жу-жу». 
-Разом з ними  політаймо, крилечками помахаймо.
-Покрутились  вліво- вправо, глянули на кращі трави.
-Пошукали квіточок, щоб зібрати з них медок (присідання і піднімання).
-Щоб набратись сили, усі дружно сіли.
-Знов шукаєм  квіточок, щоб зібрать смачний медок.
- Назбирали ? Ого-го! Всі до вулика бігом!
-Побували на лужку, назбирали ми медку.
Робота в зошиті. Каліграфічна хвилинка.
Вправи з м ячем (мозжечкова стимуляція)
Робота з прислів ями. 
Бджола мала – а й та працює.
Джмелі гудуть – тепло несуть.
З маленького джерела великі ріки бувають.
Списати прислів я прописними літерами.
Хвилинка відпочинку 
Дітки, сядьте зручніше. Заплющте очки і уявіть, що ви знаходитесь на квітучому полі. Тепленьке сонечко лоскоче вас за щічки, пахне м’ята, ромашки, конюшина. В небі чути пісню жайворонка. Ось до квіточки прилетів джмелик і п’є солодкий нектар. Поруч, на сусідній квіточці, примостилась бджілка. Вона працює, їй ніколи відпочивати.
Підсумок уроку. Рефлексія. 
Незабаром продзвенить дзвінок -
То ж підіб’ємо підсумок.
Вправа «Мікрофон».
— Згадайте слова, які мають буквосполучення дж.
Джміль,  джерело,   раджу,   ходжу,   бджоли,  джерельце, джмелик, джем, джинси, лоджія, сольфеджіо, сиджу, саджу.
— Як на письмі позначаємо звук [дж]?
— Перед яким звуком він пом’якшується?
- Як вимовляємо звук [дж]? (злито)
- Який настрій, на вашу думку, переважав на уроці?

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Година спілкування